Comportament sedentari i habilitats académiques

1365629230_935293_1365629930_noticia_normalL’activitat física i l’ús de mitjans de transport actius estan disminuint, mentre que les conductes sedentàries, especialment veient la televisió, assegut a l’ordinador i jugant videojocs, estan augmentant entre els nens en els països desenvolupats. Aquesta tendència és un important problema de salut pública perquè el sedentarisme en la infància s’ha associat amb un augment del risc de malalties cròniques en l’edat adulta.

Aquest estudi finès es va efectuar amb 186 nens (107 nens, 79 nenes, de 6 a 8 anys) que van ser objecte de seguiment en els primers anys d’ensenyament. L’activitat física i la conducta sedentària es van avaluar mitjançant qüestionari el primer any d’ensenyament. La conducta sedentària tenia en compte quina part d’aquesta es relacionava amb l’adquisició d’habilitats acadèmiques (llegir, escriure, etc.). La fluïdesa i comprensió lectora i les habilitats aritmètiques es van avaluar mitjançant proves estandarditzades al final de cada un dels tres anys d’ensenyament.

Els resultats mostraren que, globalment, els nens amb major activitat física en períodes d’esbarjo i major conducta sedentària (relacionada amb l’hablitat avaluada)  s’associaven amb millor fluïdesa en la lectura en el decurs dels tres anys acadèmics. En nens, els nivells més elevats d’activitat física total, l’ús de transport escolar físicament actiu i més temps dedicat a conducta sedentària  relacionada amb les habilitats acadèmiques, es van associar amb una millor fluïdesa en la lectura en els tres anys acadèmics. Entre les noies, majors nivells globals d’activitat física es van relacionar amb pitjors habilitats aritmètiques en el decurs dels tres anys acadèmics. D’altra banda, l’activitat física global es va associar directament amb major fluïdesa en la lectura i amb millors habilitats aritmètiques en els tres cursos. En les nenes existia una relació directe quan els pares tenien un títol universitari, mentre que aquesta relació era inversa en el cas de les nenes els pares de les quals tenien menor nivell educatiu.

A les conclusions, els autors destaquen que l’activitat física global, l’ús de mitjans de transport actius i una conducta sedentària relacionada amb les habilitats acadèmiques a desenvolupar, pot ser beneficiosa per al desenvolupament de les habilitats de lectura en els nens, mentre que els factors que són independents de l’activitat física o el sedentarisme poden ser més importants per a les habilitats acadèmiques de les nenes.

Referència: Associations of Physical Activity and Sedentary Behavior with Academic Skills – A Follow-Up Study among Primary School Children. Eero A. Haapala, Anna-Maija Poikkeus, Katriina Kukkonen-Harjula, Tuomo Tompuri, Niina Lintu, Juuso Väistö, Paavo H. T. Leppänen, David E. Laaksonen, Virpi Lindi, Timo A. Lakka.Published: September 10, 2014DOI: 10.1371/journal.pone.0107031. Link

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Història clínica

Un passeig per la història amb ulls de metge

Cinemèdic

De cinema, història i medicina

Activitat i salut

Promoció de la salut i medicina de l'activitat física

BLOGMALDITO RUNNING PUB

RUNNING PARA ADICTOS DESDE BARCELONA HACIA EL INFINITO

%d bloggers like this: