Caminar és el millor exercici? Activament sedentaris.

Iguimagesal que les dietes, les tendències per fer exercici vénen i van. Des de classes de Zumba a CrossFit, sembla que hi ha una infinitat de tipus d’entrenaments adaptats als diferents nivells de capacitat física. Però ajuden aquests entrenaments realment a estar saludable o són simplement una propaganda? I quin tipus és el millor per a la salut en general?

Quan es tracta de la millor forma d’exercici, els experts diuen que caminar, el clàssic caminar és el millor.

“Caminar és un súper aliment. És el moviment que defineix a un ésser humà”, diu Katy Bowman,  biomecànica amb seu a Ventura, Califòrnia. “És molt més fàcil moure’s del que ho és fer exercici.”

Mentre que altres formes d’exercici incideixen sobre la resistència o afavoreixen cremar greixos, aquests beneficis per a la salut no signifiquen res si la gent és sedentària abans i després d’un entrenament.

Activament sedentària és una nova categoria de persones que estan en forma durant una hora, però s’asseuen a la resta del dia”, diu Bowman. “No es pot compensar 10 hores de quietud amb una hora d’exercici.”

En el seu lloc, Bowman suggereix en el seu llibre, Move Your DNA: Restaurar la seva salut a través del moviment natural, que caminar és el tipus de moviment que el cos necessita i per tant, és la millor forma d’exercici per a la salut cardiovascular i el benestar general.

Un estudi realitzat l’any passat per l’Escola de Salut Pública de la Universitat de Texas va determinar que moltes persones que es consideren a si mateixes com “actives” cal incloure-les en la categoria de “sedentàries” en realitat. Els investigadors van enquestar a 218 maratonians i corredors de mitja marató per recollir dades sobre el seu entrenament i els periodes de sedentarisme. Les investigacions van trobar un temps mitjà d’entrenament de 6,5 hores a la setmana, en comparació amb les 8 a 10,75 hores de temps que estaven sedentaris.

Hi ha la creença que la gent s’ha d’esforçar fins a l’esgotament durant un entrenament per obtenir beneficis saludables, però de fet només necessita uns 7.500 passos cada dia. D’acord amb l’American College of Sports Medicine, les persones han d’efectuar al voltant de 150 minuts d’activitat física cada setmana.

Un estudi publicat en Medicina i Ciència dels Esports i l’Exercici realitzat per investigadors de la Universitat d’Indiana va trobar que per cada hora que es va passar assegut, són suficients cinc minuts de caminada per revertir els efectes nocius causats a les artèries de les cames.

No obstant, caminar també presenta desavantatges. Córrer és preferible quan es vol millorar la salut òssia i l’aixecament de pesos es preferible per a l’entrenament de força. No obstant això, caminar augmenta la circulació i subministra més sang i oxigen als músculs, òrgans i fins i tot el cervell. Caminar regularment s’ha relacionat amb la millora de la memòria i un major creixement de noves neurones. També protegeix de la degeneració dels teixits cerebrals associada amb l’envelliment.

Caminar també augmenta la creativitat, segons un estudi de Marily Oppezzo i Daniel Schwartz, de la Universitat de Stanford. En aquest experiment, els investigadors van demanar a 176 estudiants universitaris que determinessin noves utilitats per a objectes quotidians. Els participants donaven de quatre a sis utilitats més quan estaven caminant que quan es trobaven asseguts.

 

Font: http://www.techtimes.com/articles/16732/20140929/what-best-form-exercise-experts-walk.htm

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Història clínica

Un passeig per la història amb ulls de metge

Cinemèdic

De cinema, història i medicina

Activitat i salut

Promoció de la salut i medicina de l'activitat física

BLOGMALDITO RUNNING PUB

RUNNING PARA ADICTOS DESDE BARCELONA HACIA EL INFINITO

%d bloggers like this: