Prescripció activitat física. Malaltia mental.

Embed from Getty Images

Aquestes són algunes de les evidències  que han trobat els autors danesos a la seva revisió sobre prescripció física pel tractament de diverses malalties en l’esfera mental i emocional.

Depressió

A causa de la poca evidència existent, no es poden fer recomanacions específiques sobre el tipus d’exercici ideal en aquests pcients. És important crear un marc en el qual els pacients amb malalties mentals puguin fer exercici d’acord amb les recomanacions generals. No obstant, la tendència és que un major número de  sessions tenen un efecte més gran en la puntuació dels tests de valoració de la depressió. A més, el treball de resistència i l’entrenament mixt poden ser més efectius que l’entrenament aeròbic.

Ansietat

El programa d’entrenament físic ha de ser individualitzt i és més beneficiós quan es fa sotas supervisió. L’experiència actual es basa en gran mesura en el camp de l’exercici aeròbic. La capacitació es realitza millor en petits grups. Es recomana començar amb activitat física aeròbica de baixa intensitat i augmentar progressivament fins a una intensitat moderada, amb un augment gradual de la durada de les sessions. Els pacients amb ansietat poden rebre tractaments amb beta-bloquejants i per tant no van a experimentar un augment de la freqüència cardíaca. Per aquest motiu van ser monitoritzats utilitzant l’escala de Borg.

L’exercici aeròbic progressiu sota supervisió s’ha mostrat molt avantatjós. Els exemples d’exercici aeròbic inclouen caminar / córrer, ciclisme i natació. L’activitat física ha de ser monitoritzada perquè el pacient s’assoleix gradualment nivells de 15 a 16 en l’escala de Borg. Inicialment, l’entrenament ha de moure’s a nivells de 12 a 13 en l’escala de Borg durant 10 a 20 minuts amb un augment gradual fins al 15 a 16 amb una durada total de 30 minuts.

Estrés

El programa d’entrenament físic ha de ser individualitzat i preferiblement supervisat. L’entrenament ha d’incloure exercicis aeròbics que comencin a una intensitat baixa i augmentin gradualment fins assolir una intensitat moderada, igual que la durada de l’activitat física ha d’augmentar de manera constant i progressiva. No hi ha evidència que l’exercici a una intensitat específica sigui més beneficiós que un altre. L’entrenament aeròbic pot  realitzar-se caminant / corrent, anant en bicicleta o nedant.

Esquizofrènia

A l’hora de fer la prescripció és important tenir en compte la situació individual de la persona en termes de medi ambient físic, una estructura identificable i el seu nivell de participació social. La motivació i el suport sostingut sovint també tenen un paper clau en la participació en els programes d’activitat física. El programa d’entrenament físic ha de ser individualitzat i s’ha demostart beneficiós si s’efectúa sota supervisió.

L’experiència es deriva en gran mesura del camp de l’exercici aeròbic. L’entrenament es realitza millor en petits grups. Es recomana començar amb exercici aeròbic de baixa intensitat i augmentar gradualment fins a una intensitat moderada i amb un augment gradual de la durada de les sessions.

Els adults amb esquizofrènia que vulguin baixar de pes cal animar-los a ser físicament actiu almenys una hora al día. Molts d’aquests pacients sense dubte també es poden beneficiar de l’ entrenament de força, encara que només hi ha disponible una experiència limitada amb aquest tipus d’entrenament.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s

Cinemèdic

De cinema, història i medicina

Activitat i salut

Promoció de la salut i medicina de l'activitat física

BLOGMALDITO RUNNING PUB

RUNNING PARA ADICTOS DESDE BARCELONA HACIA EL INFINITO

e-saludable

Recursos y Noticias sobre empresas saludables

%d bloggers like this: