Programa d’activitat física a la feina vs. a domicili

Embed from Getty Images

Nombrosos estudis han demostrat que l’exercici físic regular pot reduir el dolor musculoesquelètic, però com fer-ho per aconseguir una alta adherència i una eficàcia òptima segueix sent encara desconegut. En aquest estudi, efectuat en l’àmbit laboral, els autors han investigat l’efecte sobre el dolor musculoesquelètic d’un programa d’exercici físic efectuat ja sigui en el lloc de treball o en el propi domicili, en un col·lectiu de treballadores de l’àmbit sanitari.

Per al seu objectiu, els investigadors han dut a terme un assaig controlat aleatori emb una mostra de 200 treballadores de l’àmbit sanitari de 18 departaments de 3 hospitals. Les participants van ser assignades a l’atzar en dos grups diferents: un grup (Treball) va efectuar durant 10 setmanes exercici físic en el propi lloc de treball, realitzat durant les hores de treball i consistent en 10 minuts d’activitat durant cinc dies a la setmana (5 x 10) i un màxim de 5 sessions de formació (coaching) basades en la motivació per fer exercici físic regular. El segón grup (Casa) ha efectuat l’exercici al seu domicili durant el seu temps lliure, també amb una cadència de 5 díes a la setmana i 10 minuts per sessió (5 x 10) per setmana.

Tots dos grups han rebut assessorament sobre aspectes ergonòmics en el maneig dels pacients i l’ús d’equips elevadors auxiliars. L’estudi s’ha valorat a partir de la intensitat mitjana del dolor en una escala de 0-10, tant a la zona lumbar com a coll i espatlla.

Els principals resultats de l’estudi han estat que les sessions d’activitat han estat de mitjana de 2.2, amb una desviació estàndard d’1,1) i una mitjana d’1,0 i desviació estàndard d’1,2, respectivament pels grups de Treball i Casa. La intensitat del dolor, la força muscular de l’esquena i l’ús d’analgèsics han millorat substancialment en el grup de Treball que en el de Casa (p <0,05).

Durant el seguiment efectuat, les diferències entre els grups han estat de -0,7 punts per a la intensitat del dolor (amb un intèrval de confiança del 95% de -1.0- -0.3) , 5,5 Nm per la força muscular de l’esquena (amb un intèrval de confiança del 95% de 2,0-9,0) i -0.4 dies per setmana per a l’ús d’analgèsics (intèrval de confiança al 95% de -0.7 a -0.2), tots ells favorables al grup de Treball.

A la vista d’aquests resultats. els autors conclouen que l’exercici físic efectuat en el lloc de treball és més eficaç que l’exercici efectuat al propi domicili per reduir el dolor múscul-esquelètic, augmentar la força muscular i reduri l’ús d’analgèsics entre les treballadores de l’àmbit sanitari.

Referència: Jakobsen MD, Sundstrup E, Brandt M, Jay K, Aagaard P, Andersen LL.Effect of workplace- versus home-based physical exercise on musculoskeletal pain among healthcare workers: a cluster randomized controlled trial.Scand J Work Environ Health. 2015 Mar;41(2):153-63.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s

Cinemèdic

De cinema, història i medicina

Activitat i salut

Promoció de la salut i medicina de l'activitat física

BLOGMALDITO RUNNING PUB

RUNNING PARA ADICTOS DESDE BARCELONA HACIA EL INFINITO

e-saludable

Recursos y Noticias sobre empresas saludables

%d bloggers like this: